Friday 4 March 2011

Lelaki dan Perempuan

Sudah lumrah..
bila seorang perempuan ingin jadi cantik dn menawan
mahu befashion. kekalkan berat badan dan jadi perhatian..

namun apakah lelaki juga begitu??

jawapan ya! ini  kisah temanku sendiri..
nama r*****, lelaki
di mana cita-citanya mahu kuruskan badan.
dr mataku, tubuhnya agak gempal sedikit tp bkn gemuk. tidak teruk. baik2 saja.

ni borak-borak kami.

aku : knp kau nk kurus, ok jer aku tgk.
dia  : Okay apa nya, gemuk kot..
aku : takder lah, cuma sedikit bulat. yg pnting kesihatan best kn??
dia  : gadis, kurus bukan sbb kesihatan jer,aku mmg nak sihat  tapi ada sbb lain gak aku nk kurus. aku tak yakin kot dgn diri aku
aku : sumpah, aku nengok ok
dia  : kau jg ati aku kn?  kau tak paham?? aku risau bila aku dah kawin nnti.. hurmm..
aku : gulp *telan air liur.. *terkezut dgn statement itu
dia  : kau jgn arr pikir bukan2, skrg aku malu nk buka baju aku, walau dpn kaum sejenis bayangkn pula klu aku dh kawin, malu kot nk buka baju dpn bini, xder keyakinan lnsung. silap2 dia pengsan  sbb byk benda nk kn repair..
aku : *mula termenung..

dah baca? lihat lelaki juga mahu tampak yakin, dn kacak dihdpn perempuan nya. bkn semua lelaki bersikap asal boleh.. ada yang mementingkan penampilan dn mecoba utk perbaiki kelemahan. 

jd utk itu perempuan mestilah lbh baik dr lelaki dr segi penampilan..
apa yg pnting sekarang. tepuk dada tgk diri.


1 comment:

  1. hehehehe bagus jgk kalo ada lelaki yg fikirkn ini demi perempuan.... heheh sy pon sbnrnye xsuke lemak cni sana... neway like ur entry :) n dh folo u jgk...

    ReplyDelete